Verksamhetsplan 2019

Föreningen ser som sin uppgift att:

• bevara och utveckla möjligheterna till samvaro för pensionärer och daglediga. Verksamhetenska vara religiöst och partipolitiskt obunden.
  • de lokaler som föreningen disponerar, ska hållas tillgängliga för föreningar, grupper, enskilda och organisationer samt vara mötesplats för studiecirklar och andra aktiviteter, privata som offentliga.
  • sträva efter en bred förankring bland invånarna och föreningarna i Borensberg med omnejd.

Intresseföreningen ska så långt de ekonomiska och personella resurserna medger, arbeta med att :

• anordna underhållning en gång per månad vår och höst
  • anordna bingo en gång per månad i egen regi
  • lättgymnastik för medlemmar 10 gånger per termin
  • samarbeta med Hälsocenter Motala med stationsträning på Svanen
  • ge ut programblad vår- och hösttermin
  • samarbeta med Väntjänsten
  • serva dem som har verksamhet i lokalerna med fika
  • serva boulespelarna med fika under sommaren
  • uppvakta de äldre på Husbygården och 70 +boendet med underhållning och fika av olika slag några gånger under året. Uppvakta de äldre på Husbygården med påsk- och julgåvor
  • hålla medlemsmöten
  • representera vid nationaldagsfirandet