Lokaler

DSC_1881

Föreningen disponerar tre lokaler, Svanen (stora salen), Tranan och Ankan, alla belägna på adressen Boregatan 3D, 591 75 Borensberg.

Alla tre lokalerna kan lånas ut var för sig eller tillsammans till privatpersoner, föreningar, grupper och organisationer.  De är anpassade för bl.a.  möten, studiecirklar, fester eller andra aktiviteter. Till lokalerna finns även en ljudanläggning samt dataprojektor för bildvisning från t.ex. dator (dator ingår ej). Även bredbandsuppkoppling finns i samtliga lokaler. Kod tillhandahålles i samband med uthyrning.

De lånekostnader som anges nedan för respektive lokal gäller för fyra timmars hyra av lokalen. Därefter tas samma avgift ut på nytt och även den gäller för max fyra timmar.

Den som bokar lokalen är ansvarig för att den efteråt grovstädas och iordningställs i det skick som den mottogs.

Föreningen kan vid utlåning oftast, bistå med kaffe/te, smörgåsar och/eller kaffebröd samt dukning och servering. Beställning göres i samband med lokalbokning.

Svanen:

Lånekostnad 300 kr. Helger 400 kr.

Lokalen rymmer max 75 sittande personer.

IMG_0006 IMG_0008

I Svanen kan enskilda bord utlånas för t.ex. kortspel. Kostnad per bord 30 kr.

Tranan:

Lånekostnad 200 kr.

Lokalen rymmer ca 20 sittande personer.
I lokalen får samtidigt vistas max ca 25 personer.

Ankan:

Lånekostnad 150 kr.

Lokalen rymmer max 14 sittande personer.
I lokalen får samtidigt vistas max 14 personer.

Nr 10_redigerad-1

Tillgång till dataprojektor och ljudanläggning ingår i lokalkostnaden.

Föreningen har fått information från Räddningstjänsten i Motala kommun om att det i de sammanlagda lokalerna i bottenplanet i Svanen får vistas högst 150 personer sammanlagt vid samma tidpunkt.  Detta inkluderar alltså alla och även då Hemtjänstens personal.